Tuota asiakkaille huippukokemusta ja yritykselle euroja oikeanlaisella asiakaspalveluasenteella ja myyntiosaamisella
BRIGHT on online-testi, jolla tunnistetaan huippuluokan asiakaspalvelukokemusta tuottava asenne ja myyntihenkisyys – kykyä suostutella ja pyytää kauppaa.
Palvelu- ja myyntihenkisyyttä on mahdoton tunnistaa pelkän CV:n ja usein lyhyen työkokemuksen perusteella. Testin tuloksia verrataan muihin asiakaspalvelu- ja myyntitehtävissä työskenteleviin.
BRIGHT:in avulla mitataan seuraavia ominaisuuksia:
Palveluhenkisyys
Huomioiko työntekijä toisten tarpeet ja onko hän avulias, kohtelias ja lämminhenkinen
Sosiaalinen itsevarmuus
Pystyykö työntekijä aloittamaan keskustelun sujuvasti muiden kanssa ja ilmaiseeko hän itseään vakuuttavasti
Myynnillinen itseluottamus
Luottaako henkilö omiin myyntitaitoihinsa, nauttiiko hän myynnistä sekä uskaltaa ehdottaa kauppaa
Huolellisuus
Onko henkilö tarkka ja huolellinen ja asettaako hän korkeat laatuvaatimukset työlleen
Stressinsietokyky
Toimiiko henkilö tehokkaasti ja rauhallisesti myös stressaavissa tilanteissa, kuten kiireessä tai reklamaatiotilanteessa
Suoraselkäisyys
Toimiiko henkilö johdonmukaisesti omien arvojensa ja eettisten periaatteidensa mukaisesti
Referenssi: Näin Teerenpeli tunnisti oikean asenteen lähes sadan hakemuksen joukosta
Ravintola-alalla palveluasenne on kaikki kaikessa. Lue kuinka Teerenpelit Ravintoloiden rekrytoinnin esivalinnassa käytettiin Masterin online-testejä alalla tarvittavan asiakaspalveluasenteen ja oppimis- ja ongelmanratkaisukyvyn selvittämiseksi.
Tietoa BRIGHT:sta
BRIGHT on erityisesti rekrytoinnin esikarsintavaiheeseen soveltuva käyttäytymistä kartoittava testi, joka mittaa vastaajan asiakaspalvelu- ja myyntihenkisyyttä.
Testin on kehittänyt tanskalainen Master International A/S. Psykologian ja psykometriikan ammattilaiset varmistavat testien kansainvälisten vaatimusten mukaisen korkean laadun.
BRIGHT:issa testin tekijän tuloksia verrataan edustavaan joukkoon asiakaspalvelutehtävissä työskentelevistä tai niihin pyrkivistä henkilöistä. Valittavana useita kansallisia normeja ja kattava kansainvälinen vertailuaineisto.
Testityökalua valittaessa on hyvä olla tietoinen menetelmän pätevyydestä ja luotettavuudesta. Markkinoilla on monia työkaluja, mutta kaikki eivät ole yhtä varteenotettavia eivätkä täytä luotettavalle psykometriselle menetelmälle määritettyjä laatustandardeja. Masterin menetelmät täyttävät arviointitesteille kansainvälisesti asetetut vaatimukset.
Reliabiliteetti - kuinka tarkka testitulos on?
- Cronbachin Alfa = 0.82 (raja-arvo = 0.70)
- Vaihteluväli = 0.72 – 0.93
Validiteetti - mistä voimme tietää, että metodilla mitataan sitä, mitä halutaan mitata?
- Item-test correlation r= 0.548 (raja-arvo r= 0.40)
Haluatko keskustella tarkemmin asiakaspalveluasenteen tunnistamisesta?
Onnistuu!
Voit valita sinulle sopivan ajankohdan etätapaamiselle (30 min).
Tapaamisessa käydään läpi tilannettanne. Se ei sido mihinkään, mutta takaan, että saat vähintäänkin uutta näkökulmaa teille oikean asiakaspalvelu- ja myyntiosaamisen tunnistamiseen.