BRIGHT – Nopea tapa tunnistaa oikeat ihmiset erinomaiseen asiakaspalveluun

Asiakaskokemus on kilpailuetu, joka syntyy ihmisistä. BRIGHT on nopea ja helppokäyttöinen online-testi, joka auttaa tunnistamaan asiakaspalvelu- ja myyntitehtäviin parhaiten sopivat henkilöt – jo ennen haastattelua. Testi kestää noin 10 minuuttia ja antaa arvokasta tietoa hakijan palveluasenteesta, vuorovaikutustaidoista, stressinsietokyvystä ja huolellisuudesta. Halutessasi voit testata myös myynnillistä itseluottamusta.
Varaa tapaaminen (30min)!

Master BRIGHT – Tuota asiakkaille huippukokemusta ja yritykselle euroja oikeanlaisella asiakaspalveluasenteella ja myyntiosaamisella

Oikean asiakaspalveluhenkilöstön hankkiminen on avainasemassa asiakastyytyväisyyden parantamisessa ja hyvän maineen kasvattamisessa. Palvelu- ja myyntihenkisyyttä on mahdoton tunnistaa pelkän CV:n ja usein lyhyen työkokemuksen perusteella.


BRIGHT on online-testi, jolla tunnistetaan huippuluokan asiakaspalvelukokemusta tuottava asenne ja myyntihenkisyys - kykyä suostutella ja pyytää kauppaa. Ystävällinen ja tehokas asiakaspalvelu auttaa erottamaan menestyvän yrityksen kilpailijoistaan.
Testin tekeminen kestää noin 10 minuuttia – oikeanlaisen asiakaspalveluasenteen selvittäminen ei koskaan ole ollut näin helppoa!

Lataa esimerkkiraportti! 

Master BRIGHT mittaa seuraavia ominaisuuksia:

Palveluhenkisyys

Huomioiko työntekijä toisten tarpeet ja onko hän avulias, kohtelias ja lämminhenkinen

Sosiaalinen itsevarmuus

Pystyykö työntekijä aloittamaan keskustelun sujuvasti muiden kanssa ja ilmaiseeko hän itseään vakuuttavasti

Myynnillinen itseluottamus

Luottaako henkilö omiin myyntitaitoihinsa ja nauttiiko hän myynnistä sekä uskaltaa ehdottaa kauppaa

Huolellisuus

Onko henkilö tarkka ja huolellinen ja asettaako hän korkeat laatuvaatimukset työlleen

Stressinsietokyky

Toimiiko henkilö tehokkaasti ja rauhallisesti myös stressaavissa tilanteissa, kuten kiireessä tai reklamaatiotilanteessa

Suoraselkäisyys

Toimiiko henkilö johdonmukaisesti omien arvojensa ja eettisten periaatteidensa mukaisesti

Tutkimuksessa BRIGHT vähensi rekrytointiin käytettyä aikaa 30 %. Asiakastyytyväisyys parani 8 %, sairauspoissaolot vähenivät 3 % ja työntekijöiden tyytyväisyys kasvoi kokonaisuudessaan.

Varaa tapaaminen (30min)! 

BRIGHT auttaa tehostamaan rekrytointiprosessia, kasvattamaan asiakastyytyväisyyttä ja vähentämään asiakaspalvelutyöntekijöiden vaihtuvuutta

BRIGHT mittaa potentiaalisten työntekijöiden asiakaspalveluun ja myyntiin liittyviä asenteita ja käyttäytymistä tehokkaasti tavalla, joka ei syrji hakijoita. BRIGHT voi auttaa yrityksiä löytämään oikean henkilön työhön ensimmäisellä kerralla, mikä vähentää työntekijöiden vaihtuvuutta. Panostamalla asiakaskokemukseen rakennat yrityksen kilpailuetua pitkälle tulevaisuuteen.

Satojen, jopa tuhansien hakemusten käsittely vie aikaa ja rahaa. BRIGHTin avulla yritykset säästävät aikaa ja rahaa tunnistamalla hakijoiden asiakaspalveluominaisuuksia jo ennen kuin he tulevat haastatteluun – näin käytät kallisarvoista aikaasi vain olennaiseen.
BRIGHTin kriteeristö mukautetaan tehtävään siten, että se tunnistaa tehtäväkohtaisesti käyttäytymisen kannalta olennaiset asiat. Kaikille testin tekijöille voidaan antaa selkokielinen raportti ladattavaksi heti testin tekemisen jälkeen, mikä lisää rekrytointiprosessin aikana tapahtuvaa viestintää hakijoiden suuntaan – ja parantaa hakijakokemusta.

Tehtävään sopivilla ominaisuuksilla ja toimintatavoilla varustetut henkilöt onnistuvat muita todennäköisemmin työn arjessa ja viihtyvät tehtävässä muita paremmin. Käyttämällä BRIGHTia voit vähentää työntekijöiden vaihtuvuutta.

Miksi BRIGHT?

  • Säästät aikaa – seulot suuret hakijamäärät nopeasti ja kohdennat haastattelut oikein.
  • Parannat hakijakokemusta – selkeä palaute luo läpinäkyvyyttä ja arvostusta.
  • Vähennät vaihtuvuutta – oikeaan tehtävään sopivat henkilöt viihtyvät ja onnistuvat paremmin.
  • Tuet liiketoimintaa – laadukas asiakaspalvelu vaikuttaa suoraan yrityksen tulokseen.
Varaa tapaaminen (30min)!

Referenssi: Näin Teerenpeli tunnisti oikean asenteen lähes sadan hakemuksen joukosta

Ravintola-alalla palveluasenne on kaikki kaikessa. Lue kuinka Teerenpelit Ravintoloiden rekrytoinnin esivalinnassa käytettiin Masterin online-testejä alalla tarvittavan asiakaspalveluasenteen ja oppimis- ja ongelmanratkaisukyvyn selvittämiseksi.

Lue koko artikkeli täältä!

BRIGHT – Rekrytoi asiakaspalveluhenkilöstöä kaikille toimialoille

BRIGHT on käyttäytymistä kartoittava online-testi, joka keskittyy erityisesti myyntiin ja asiakaspalveluun ja on kehitetty asiakaspalvelutehtävissä yhteistyössä useiden palveluyritysten työntekijöiden ja esimiesten kanssa. 

Testin on kehittänyt tanskalainen Master International A/S, jonka psykologit ja psykometriikan ammattilaiset ovat varmistaneet testien kansainvälisten vaatimusten mukaisen korkean laadun. BRIGHT soveltuu rekrytoinnin esivalintaan muun muassa seuraavilla aloilla:

  •       Vähittäiskauppa
  •       Turvallisuus ja vartiointi
  •       Hotellit ja ravintolat
  •       Kuljetus
  •       Majoitus ja virkistys
  •       Call-centerit ja asiakaspalvelukeskukset

BRIGHT:issa testin tekijän tuloksia verrataan edustavaan joukkoon asiakaspalvelutehtävissä työskentelevistä tai niihin pyrkivistä henkilöistä. Valittavana useita kansallisia normeja ja kattava kansainvälinen vertailuaineisto.

Arviointityökalua valittaessa on hyvä olla tietoinen menetelmän pätevyydestä ja luotettavuudesta. Markkinoilla on monia työkaluja, mutta kaikki eivät ole yhtä varteenotettavia eivätkä täytä luotettavalle psykometriselle menetelmälle määritettyjä laatustandardeja. Masterin menetelmät täyttävät arviointitesteille kansainvälisesti asetetut vaatimukset. Tarkemmat tiedot saat fakta-esitteestä.

Helppo käyttöönotto ilman sertifiointia

BRIGHT on heti käyttövalmis, eikä vaadi sertifiointia. Tarjoamme verkkokoulutuksen ja käyttöönoton tueksi sparraustyöpajoja. Testi on saatavilla useilla kielillä ( suomi, tanska, norja, ruotsi, englanti, mandariinikiina, puola ja espanja), ja se on integroitu yleisimpiin rekrytointijärjestelmiin (mm. Teamtailor ja Jobylon)

Varaa tapaaminen (30min)!

Korkeat standardit – korkea luottamus

BRIGHT on kehitetty kansainvälisten standardien ja ohjeiden pohjalta, ja sen on tarkastanut ulkopuolinen ammattimaisen psykometrisen testauksen asiantuntija.

LATAA ESITE

Haluatko keskustella tarkemmin asiakaspalveluasenteen tunnistamisesta?

Voit valita sinulle sopivan ajankohdan etätapaamiselle (30min).

Tapaamisessa käydään läpi tilannettanne. Se ei sido mihinkään, mutta takaan, että saat vähintäänkin uutta näkökulmaa teille oikean asiakaspalvelu- ja myyntiosaamisen tunnistamiseen.

Varaa tapaaminen!

Master Suomi Oy

Erottajankatu 9 A
3.krs 00130 Helsinki

+ 358 44 505 1896

info@mastersuomi.fi

Tilaa Master Suomen uutiskirje

Kerran kuussa julkaistavasta uutiskirjeestämme pääset lukemaan rekrytoinnin ja henkilöstön kehittämisen ajankohtaisimmista trendeistä. Lisäksi jaamme uusimmat blogimme sekä tietoa suosituista webinaareistamme!

Marketing by
© 2025 Master International A/S
Master and Value People are registered trademark of Master International A/S